In het hart van…
In dit boekje, iets groter dan een telefoon, open ik mijn hart. Het is het DNA van mijn bedrijf, mijn identiteit en bedoeld voor intern gebruik.
Mocht ik medewerkers hebben, dan kregen ze elk een exemplaar. Een intern naslagwerk ter inspiratie. Of motivatie. Maar vooral – en dat is de belangrijkste reden – om zich al lezende steeds meer verbonden te voelen met het bedrijf waar zij werken. In het boekje staan dan ook verhalen die alleen bij clason tekst en redactie horen. Over de geschiedenis. Over de mensen. Over de taal die gebruikt wordt. Hoe vieren we successen? Hoe gaan we om met tegenslag?
In het hart van.. is een community builder. De woorden verbinden. De lezer voelt zich ertoe doen en erbij horen.
Ik denk dat deze gevoelens de basis zijn voor een duurzame verbinding met een bedrijf. Het zorgt voor werkplezier. Voor loyaliteit. Voor een saamhorigheidsgevoel.
Je hoort erbij.
Je doet ertoe.
Je maakt deel uit van een community.
Een eenmanszaak heeft echter geen medewerkers. Deze uitgave laat vooral zien wat er mogelijk is voor bijvoorbeeld jouw bedrijf of organisatie. Het is geen brochure. Geen reclame Het is het hart van de organisatie, getoond door de mensen die er werken.
Ben jij op zoek naar een tastbare manier van interne communicatie? Naar een toevoeging voor je introductieprogramma? Wil je nieuwe en al langer in dienst zijnde medewerkers nog meer verbinden aan je organisatie? En wil je het eigen verhaal laten vertellen door je medewerkers?
Laat mij dan het hart van je bedrijf in woorden vangen.
Ik ga heel graag voor je aan het werk.
P.S. Mocht je denken: Marianne, kom op nou print? In 2020?
Dan antwoord ik: Juist print!
Print is nog lang niet dood. Het Britse marketing- en communicatiebureau Wardour heeft in recent onderzoek zelfs aangetoond dat print steeds populairder wordt en dat geldt vooral onder jongeren tot een jaar of 35.
Verrassend? Niet echt.
Print klik je immers niet weg, maar bewaar je.
Print is fysiek, nostalgisch en persoonlijk.
Lees je iets op papier dan blijft de informatie je veel beter bij.
En tot slot: print ondersteunt digitaal. En andersom.
Wil je een pdf ontvangen om te kijken of In het hart.. iets voor jou is? Mail of stuur een app, gegevens vind je hier.
Concept, tekst en foto’s: Marianne Clason
Art-direction en opmaak: Dieuwertje ontwerpt, Almere
Leave a comment